close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הילד מתוסכל ועצבני? כנראה שזה לא סתם

מערכת שורשכ חשוון, תשעו02/11/2015

במקרים בהם הילד מרבה להפגין עצבנות כלפי סביבתו הקרובה, יש מקום לבחון את התנהגויות הילד באמצעות אנשי מקצוע

תגיות:

ילדים בכל הגילאים נוטים להגיב למצבי לחץ, חרדה ותסכול באמצעות מגוון רחב של התנהגויות הכוללות בין היתר: וכחנות, כעס, בכי, התפרצויות ועוד. התנהגויות אלו חולפות ברוב המקרים לאחר שהילד נרגע, ולכן, תגובות הילד למצבי הלחץ, התסכול או החרדה נחשבות לתגובות נורמטיביות כל עוד הם מתרחשות בתדירות נמוכה.

במקרים בהם הילד מרבה להפגין עצבנות כלפי סביבתו הקרובה, יש מקום לבחון את התנהגויות הילד באמצעות אנשי מקצוע. התנהגות עצבנית בקרב ילדים באה לידי ביטוי באמצעות הבעת כעס, התפרצויות זעם, טריקת דלתות, וכחנות בלתי פוסקת, גירוד מתמשך בשיער או באזורי הגוף השונים,

שינוי בהרגלי האכילה והשינה, כאבי בטן וכאבי ראש תדירים, חוסר עניין בקיומה של פעילות חברתית כזו או אחרת ועוד.

בכל אחד מהמקרים בהם ילדיכם "מאמץ" את אחת מההתנהגויות הנ"ל לאורך תקופת זמן ממושכת, אנו ממליצים לכם לבחון לעומק מה הן הסיבות הגורמות לילד לתסכול ועצבנות. בחלק מהמקרים, הטיפול בהתנהגויות אלו כרוך בקבלת ייעוץ מקצועי באמצעות אבחון פסיכולוגי הנערך על ידי מומחה. מטרת האבחון היא לבדוק לעומק מה הן הסיבות המובילות לתחושת התסכול וכפועל יוצא מכך לעצבנות יתרה בקרב הילד. כמו כן, מטרת האבחון היא להעמיד לרשות הילד וההורים את ה-"כלים" המקצועיים לצורך התמודדות עם מצבי התסכול והעצבנות. ילדים המגיבים באופן חריג לסביבתם הקרובה, חייבים להדליק אצל הוריהם "נורה אדומה" בכל הנוגע לעולמם הרגשי. בחלק מהמקרים, האבחון הפסיכולוגי קובע כי הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז, ובהתאם לכך נקבעת בעבורו תכנית טיפולית הכוללת טיפול תרופתי וטיפול התנהגותי.

עצבנות ותסכול בקרב ילדים- ממה תחושות אלו נובעות?

עצבנות יתר ותסכול בקרב ילדים הן תחושות והתנהגויות העלולות לנבוע בשל סיבות רבות הקשורות לסביבתו הקרובה של הילד, החל מבעיות תקשורת בתוך המשפחה, דרך בעיות חברתיות עימן הילד נדרש להתמודד בבית הספר ועד לשינויים כאלו ואחרים המתרחשים בסביבת חייו של הילד, לרבות, הליך גירושין בו מעורבים הורי הילד, פטירתו של בן משפחה, התמודדות הילד עם תינוק חדש במשפחה וכדומה.

מכיוון שכל ילד נוטה להגיב למצבי לחץ, חרדה או תסכול בדרך האופיינית וייחודית רק לו, מומלץ להורים שבינינו, ללמוד את הדרכים בהם הילד מביא את רגשותיו, ובאמצעות כך לבחון את דרכי ההתמודדות מולו. בעידן המודרני בו אנו חיים, ילדינו חשופים למגוון רחב של גירויים ויזואליים בכל רגע נתון. גירויים אלו הכוללים בין היתר את מסכי המחשב, הטלוויזיה, הטאבלט והסמארטפון, גורמים לילד להתנתק מפעילויות חברתיות משותפות לו ולבני משפחתו או סביבתו הקרובה, וכפועל יוצא מכך, עולמו הרגשי של הילד איננו נבנה ומתעצב כראוי. כיום, יותר מתמיד, חשוב, ראוי ומומלץ לבלות עם ילדינו כמה שיותר, וליצור עבורם חוויות אמיתיות המתרחשות מחוץ למסכי הטלוויזיה, המחשב או הטלפון החכם.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה